Zaprojektowanie logo dla firmy
jest ćwiczeniem lapidarności stylu. Niezmiernie trudno jest stworzyć dobre logo i bardzo prosto, słabe. Stając przed tym wyzwaniem łatwo ulec pokusie drogi na skróty, która wywiedzie nas na designerskie manowce. Dlatego tak ważnym jest rozumieć się wzajemnie i mieć otwartą głowę na poznanie natury rzeczy. Ma bowiem projektowanie logo swoje fundamentalne zasady zarówno co do doboru kolorów jak i kształtu. Sztuką jest umieć je wykorzystać lub umiejętnie złamać wbrew prądowi.
Firmowe logo – projektowanie logo
dla małych i dużych firm
Kultura obrazkowa, w jakiej żyjemy, wymaga od przedsiębiorców stosowania grafik, zdjęć, obrazków i innych wizualizacji, dzięki którym mogą wyróżnić się w tłumie. Umiejętnie wykonane i wykorzystywane grafiki w kulturze obrazkowej pozwalają nie tylko odróżnić się na tle konkurencji i zostać zapamiętanym, ale dzięki nim Klienci utożsamiają się z firmami, a taka więź jest najlepszym efektem, jaki można osiągnąć za pomocą działań marketingowych. Aby jednak było to możliwe, identyfikacja wizualna musi być spójna, przemyślana i wpisywać się w charakterystykę branży, w której firma działa. To prawdziwe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za opracowywanie księgi znaku i identyfikacji wizualnej firmy.
Projektowanie logo jest najczęściej pierwszym etapem kreowania kompleksowej wizualizacji środków reklamowych, choć nie jest to jedyny prawidłowy sposób tworzenia spójnego wizerunku firmy. Logo firmy to jej znak rozpoznawczy – logo powinno posiadać każde, małe i duże przedsiębiorstwo. Wykorzystywane jest ono na co dzień, jest bardzo ważnym narzędziem marketingowym, bez którego trudno mówić o skutecznej reklamie. Logo jest nam potrzebne, gdy chcemy prowadzić stronę internetową, profile w mediach społecznościowych, wydrukować ulotki reklamowe czy reklamować się za pośrednictwem samochodów służbowych.
Projektowanie logo firmy
– daj się zauważyć, nie pozwól o sobie zapomnieć!
Jakie warunki muszą być spełnione, by dotrzeć z ofertą do klienta? W pierwszej kolejności klient musi nas w ogóle zauważyć, a jego uwaga musi być zwrócona na kilka dłuższych chwil. I tu właśnie logo i cała identyfikacja wizualna odgrywa kluczową rolę. Klient najpierw dostrzega kolory i ogólne kształty, a jeśli te go zaciekawią, przyjrzy się nam bliżej – przeczyta nazwę firmy i być może zainteresuje się naszą ofertą. Od działań marketingowych zależy, czy zainteresowanie to zostanie przekute w sprzedaż.
Z pewnością doceniasz już, jak duże znaczenie ma firmowe logo – teraz jego stworzenie powierz profesjonalistom! Od lat zajmujemy się projektowaniem logo i logotypów. Z wiedzy i doświadczeń uznanych marketingowców czerpiemy to, co najlepsze i najważniejsze, jednak ostateczne decyzje o tym, jak ma wyglądać logo firmowe, podejmujemy we współpracy z klientem. Nie korzystamy z szablonów, nie stosujemy gotowych wzorców – projektowanie to proces twórczy, podczas którego zawsze należy kierować się indywidualnymi oczekiwaniami klienta, a łamanie schematów musi być poparte doświadczeniem i intuicją, która pozwala stworzyć zaskakujący, oryginalny, wyróżniający się, ale niekontrowersyjny projekt.
Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie projekt logo i logotypu firmy – pliki wektorowe i rastrowe, w przestrzeni CMYK i RGB, w wersji monochromatycznej i achromatycznej. Serdecznie zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszych usług.
Projektowanie logo Poznań
Zaprojektowanie logo dla firmy w swej zwartej formie wymaga niezwykłej uwagi, analizować bowiem trzeba nie tylko naturalne trendy i zasady projektowania, ale i otoczenie, w tym konkurencyjne, firmy i nade wszystko samą firmę czy to w obszarze działalności budowlanej, elektrycznej, kosmetycznej czy też online. Charakter, temperament i cechy tylko właściciela potrafią nadać zupełnie inna wymowę projektowaniu logo dla określonej branży, tak by ujęta w owym projekcie była nie tylko estetyka nawiązująca do stylu ww. branży, ale i budzące emocje i nawiązujące w odbiorcy elementy pozwalające stworzyć relatywnie unikatową komunikację.
Jak zatem wygląda tworzenie logo dla firmy elektrycznej lub projekt logo dla firmy online ? Fundamentalne zasady są szeroko znane i dostępne w Internecie, to raczej ich czyli stereotypów wykorzystanie, lub umiejętne przełamanie jest sztuką, która wymaga talentu i zdolności manualnych. Analiza i synteza zawiera się jednocześnie w kilku kreskach i sprowadza się do subtelnego wyczucia złotego środka między oczekiwaniami a możliwościami. Dla przykładu czy logo dla firmy budowlanej musi zawierać budynki? A jeżeli tak to jakie? Jaki w tym kontekście ma znaczenie charakter geograficzny czy jest to Zielona Góra, Poznań czy Warszawa?
Zalety własnego logo firmy:
1. Graficzny symbol
Łatwy do zapamiętania poprzez emocje, jakie swą konstrukcja i kolorystyką, budzi. Daje też szansę odróżnienia się od konkurencji oraz zaznaczenie charakteru działań w przypadku firm, których nazwa nie zdradza działalności firmy.
2. Identyfikacja wizualna
Dobrym zwyczajem jest posiadać księgę znaku, gdzie zaproponowane są przykłady identyfikacji wizualnej firmy. Jednak w wielu przypadkach już samo profesjonalne logo jest takim nośnikiem informacji, poprzez przypisane do siebie kolory, czcionkę czy układ. Ułatwiając tym samym różnym firmom relatywnie spójne projektowanie niezależnych materiałów reklamowych.
3. Oznaczanie
Odpowiednio zaprojektowane logo firmy może służyć jako system znakowania np. narzędzi w przypadku firm budowlanych, w przypadku transportu i zabezpieczenia go, logo może przyjąć formę plomby (odpowiednie folie), której każde naruszenie będzie zauważone podobnie jak próby pozbycia się oznaczenia. Publikując zdjęcia produktów na swoich stronach internetowych, “znak wodny” skonstruowany na bazie projektu logo znakomicie chroni przez zakusami nieuczciwej konkurencji a w przypadkach niekomercyjnego powielania jest darmową reklamą.
Jak pracujemy?
W tworzeniu wizerunku firmy, projekt logo jako punkt bazowy powstaje w kilku etapach prac. Etap koncepcyjny to rozpoznanie charakteru firmy, jej kluczowych obszarów działania, temperamentu i pozycji na rynku, klientów docelowych, przewag i zagrożeń na rynku a nade wszystko otoczenia konkurencyjnego. W tym kontekście projekty logo powstają w wielu wersjach. Design jest tu nierzadko rozdzielony pomiędzy tworzenie logotypów i logo (tak tak, to są różne pojęcia). Otrzymując wiele projektów, a w zasadzie wariantów kilku podstawowych wzorów, w kolejnym kroku następuje zderzenie wizji jaką oferuje agencja z oczekiwaniami klienta. Na tym etapie projektowania logo może chociaż nie musi nastąpić nagły zwrot akcji. Dlatego pierwotny zaczyn jest poddawany dalszej obróbce, tak by uwzględnić jego przyszłą identyfikację wizualną na różnego rodzaju nośnikach.
Projektowanie logo Poznań to celowe pojęcie dające szansę na celowanie w obsługę klienta z tej części polski, jest to również wyzwanie pozycjonerskie kreacji własnej marki. Wizerunek jest bowiem ważny, ale nie mniej ważne, gdy chodzi o studio projektowe jest jego i jego usług odpowiednie, w Internecie umiejscowienie.
Kreator logo online
Samodzielnemu tworzeniu logo, towarzyszy ból istnienia i głębokie przekonanie, że ten znak towarowy, który spłynął układem nerwowym z Twoich synapsów w opuszki palców jest wystarczający i doskonały, gotowy i “za darmo”. Potem przygarniamy takie sieroty po wujku Google i przechodzimy proces tworzenia logo ponownie, bowiem nie każdy wujek to dobry dotyk. Najczęstszym problemem z jakim stykają się domorośli twórcy własnego logo to szablonowość i powtarzalność oraz brak formatów i jakości pozwalającej na dalsze wykorzystanie i pomijam tu prawa autorskie a skupiam się na tym co wyróżni twoją markę.
Dlaczego my?
Kreatywnym się jest a nie bywa, takoż i my całym naszym graficznym sercem oddajemy się pracy – mógłby powiedzieć każdy. Dlatego powiemy, że obsługujemy firmy kompleksowo od logo, po ulotki, strony internetowe, sklepy i kampanie reklamowe. Przedzieramy się dla Ciebie przez gąszcz social mediów, taplamy się w bagnie influencerskich ekskrementów, zgłębiamy mulitmedialne techniki i nowinki byś Ty drogi potencjalny kliencie mógł stać z boku i ładnie pachnieć, ciesząc się solidnym ramieniem na którym możesz się wesprzeć w marketingowej udręce.